Khamis, 18 Oktober 2012

MEMOIRKU > EPISOD 2

Hai, Assalamualaikum wbt semua  >..<
Rindu aku yekkkk ^..^
Lama tak update blog, bukan jugak bizi sgt cuma masa tak cukup panjang untuk aku mem'blog :p


Kali ini aku bukan nak cerita kisah kisah semasa tapi nak share kesahhh kesahhh silam ...
Nak kata 'd open pekung di dada'..bukanLahhhhhhh....
Tapi untuk apa yerrrr...hurmmmmm...ntahhh..tapi realitinya aku happy nak share...nak share sebab aku happy...

PasaL Couple..ini ada kaitan pasal Doa  mendoakan kesejahteraan orang...
Kalau Ramai yang Mendoakan kesejahteraan kita...syukur alhamdulillah...

Couple aku????
Lucuuuuuu..wakakakaka....

kata orang tua tua>>>jangan benci orang sebab nanti orang yang kita benci itulah jodoh kita..
______________________________OMG__________________________________________
________________________tak sangka ia betul terjadi________________________________

Aku pena gitau,,,aku balik Sabah sebab dapat offer keje kat satu tpt ni..*sehingga kini masi bertahan*
Dolluuuuuu aku keje kat Kuala Lumpur,,,
Balik keje kat Sabahpun sebab famili...kalau pasal tempat keje + gaji ditawarkan tu..adoohaiiiii..tolak tepi...ciputttttttt!...bayangkan gaji RM500.00 jew...blom tolak KWSP,Perkeso...kat KL,,aku boleh dapat gaji ribu taw...

Dipendekkan citer...sesudah temuduga *dengan muka muka poyo :p*...masukLah keje...dan aku masi terbawa bawa dgn cara keje yang cepat,pantas + penampilan bergaya..RamaiLah pulokkkk yang salah faham...kebetuLan Bos aku bujang.... tapi macam dia ada Girlfren Lah masa tu...*taklah aku amik peduli sgtpun..dia ada Gf kerr apewwww...sebab mmg kalau dibagi sama akupun lelaki macam tu..aku tak nakkkkk...NOT MY TASTE..kata omputeh..wakakakakkaka....

Dipendekkan citer lagi....aku mmg suka benda yg kreatif , cantik, kemas, pantas...tak suka lambat...tak suka poyo...tak suka kotor....>>>sooo aku terapLah nilai nilai ni kat opis...bukan nak kata opis tpt aku keje tu teruk sgt al-tahap tongkang pecah...cuma TAK Berapa Nak berseriLah...
Maka..aku wat deco sikit...lekat itu ini..letak bunga...kaler kaler kat dinding...freshhhhh...hurmmm.:)
...malah aku sanggup kuar duit sendiri kalau bos kedekut sangat nak kuar duit runcit nak beli gam...
..___*masa tu cik kiah berduit di bank..almaklumLah di KL gaji ribu boleh gak simpan barang sesen dua*..

Dek kerana keprihatinanku dengan opis tu maka..encik Bos aku mula suka minta tolong aku buat itu ini...sedikit demi sedikit aku jadi staff harapan bos... :) ....suka!!!!...opssss tapi bukan suka kerana aku suka minat bos tu..bukannnnn...tapi aku suka sebab aku boleh sumbang kepandaian aku,,,nampak jugak hasil kerja aku...kira aku terasa sikitLah aku ni macam org penting dan sentiasa diperlukan....

memandangkan masa itu tahun 2007...staff opis hanya EMPAT orang..2 lelaki (bos aku dan pembantunya)..dan 2 pompuan (aku dgn c Atia,,,tiaaaaa..where r u?miss u xoxo)...selalu kalau ada keje penting or urgent..aku dengan bos aku..BERDUA..selalu kerja sama...expecially bila benda tu memerlukan bantuan org rajennnn macam aku..maka ituLah...kerja macam belangkas..tapi time keje..opis hour saja...lepas jam 5 ptg,kalu tak siap..aku bawa balik kejekan kat umah...tedaLah aku nak berkepit dgn bos tu 24/7...hissss....dah teda dah org lain nak diharap...nak wat camana..kannn??....

Dalam masa kami keje ibarat belangkas..tapi sebenarnya kami langsung teda kaitan hal hal melibatkan peribadi dan perasaan...aku udah bilang kok..bos aku itu bukan menarik minat akupun...lucu adaLah...*sebab dia minat dangdut Rhoma Irama*...Masa aku memula masuk opis nipun dah ada ceritera pasal bos aku yang ramai pompuan...hahahah..dia sendiripun mengaku kat aku,,ramaiLah sangat pompuan suka dieeeee...Eeeeeeeeee..geli i uuuuuuuuu..angkat bakul troli tul!!!
Lagipun aku tengok bos aku..walaupun pangkat bos tapi macam budak budak...hahahhaha...nak tau nape cam budak budak sebab manja gediksssss...paling meluat aku kalau dia bual kosong time wat keje...pena dia bagi soalan "Suzi,,,apa hadiah yg sesuai utk dia ***** sbg tanda sayang?"...warggggg argggg..nak muntah i uuuuuu.....tapi kena hormat bos,aku jawab "dia suka apa..baca novel?..hadiahkanlah novel..kalau suka bunga..bagi jew bunga".....grrrrrrr.......

____Memang kami tak sama haluanLah________

Apapun,,,pemikiran kita sesama manusia tak sama...begituLah...'kebelangkasan' aku wat keje dengan bos aku mengundang padah.....masa itu aku pun 'BUJANG GLEMER'....suka cantik cantik...maka dikatakanLah pulok aku cuba pikat bos...*walhal aku suka dress cantik cantik perrr,,dah biasa*..........mulaLah ada cuba nak jolok jolok buat fitnah....tapi ada juga mendoakan kami bertemu jodoh...Arggggg..Tidakkkk..tolong sikit  arrrrrrr......

Kami 'ibarat musuh dalam selimut + gunting dalam lipatan'...gaduh perang dingin...cuma tak berapa nak nampak di mata orang...tak tauLah nape kami boleh cover line...depan orang..hehehhehe...yakan bos...ok kan bos...bila membelakang...siap ko aku kerjakan!.. :p

Pergaduhan yang ku kira mengundang rasa BENCI tahap atuk Gaban bila satu hari tu,,,dia ku kira perdayakan aku...kerana mungkin aku dah byk tolong settle byk kerja di opis..dia dengan besar hati nak rekemen aku naik jawatan...*kununLah,,masa itu manalah aku tau sgt pasal hal di peringkat atas atas ni*...Maka dengan senang hatinya,,aku isiLah borang permohonan jawatan walhal masa tu tedapun iklan pengambilan dikeluarkan..kira guna 'pintu belakang' la ni kunun...kebetulan esok harinya bos aku nak gi mesyuarat kat KK,,,sekalilah hantar borang permohonan jawatan tu....

Lagi dipendekkan citer..keesokkan harinya berangkat dia ke KK,,,maka tinggalLah aku jadi "mak urus" di opis...akupun dengan penuh harapan menitipkan sampul surat berisi borang keramat tu...
..hari esoknya pulak..tetiba bos call suruh aku ambil sesuatu kat bilik dia dan fakskan segera kat dia...maka akupun masukLah ke bilik dia..cari punya cari dokumen tu..benda lain pulok aku dapat..nak tau ape????...sampul berisi borang keramat aku tuLah!...punyaLah bertapuk sampul tu dibawah timbunan dokumen dokumen lain....Aikkk,,kemarin aku bagi by hand...nape pulok tertindih di bawah ni...hahhhh..seterusnya..korang fikirLah sendiri apa ku rasa?..TIPAH TERTIPU....

mulai dari situ...mmg luluh jantung setiap kali pandang muka bos..sampai ati uuuuuu.....Dan dari situ jugakLah maka bertambahLah alasan aku yang dia bukan taste aku...kannn?????.....
Dan Bos akupun leka dengan gadis gadis kesukaan dia...maka tiada apa nak difitnah pon....tiada...

Dipendekkan lagiii citer...aku meneruskan keje dan terus bekerja macam belangkas tu, Bos akupun bizi jugak ber YM, berSMS dgn awekssss dia...no hal lah bagi aku....kami just staff dgn bos.Dalam masa yang sama aku bizi mohon kerja tpt lain>>>tapi macam bohong,,teda satu tempatpun yang terima aku, nape??kena sumpah jin mata tonjeng kalik aku ni, tak dpt2 keje lain (pena terfikir sampai tahap tu)...tapi tulah..terus terusan...ramai yang mendoakan kami...ramai yang mengena kenakan kami...ramai yang menyindir sindir kami...huhhhh..ada ku kesahhhh!!!!...korang ambiklah bos tu..korang kawenLah dengan dia...dia musuh aku dalam selimut aku!....

Anyway..kita sebagai manusia tertakhluk kepada Qada dan QadarNya...sekeras batu Tanjung Mengayau Kudat tu boleh hakis juga..inikan kebencian dalam hati manusia...

Satu hari di Tawau
"Suzi, akak kesian tgok c *** tu, kena main main je dia dgn c**** tu"

"ya kah kak..Oooo biarlah hal dorang kak"

"akak bukan apa, buat apa c*** nak teruh hati kat c****, buang masa dia,,,,baik ko yang takle c *** tu..akak tgok korg lebih serasi...akak sejujurnya suka tgok korg berdua"

"akak nampak hari hari c**** ada lelaki lain jemput balik keje hari hari,,,mesra....bla....blaaaa..blaaaaaaaaaaaa......." d(^..^)b.....

_________________senyum aku, dalam hati kesianpun ada sebab nampak depan mata betapa caring bos aku dgn pompuan tue_____________________

Dua hari di Tawau
"Suzi, apalah bos ko ni..bla..bla......blaaaaaaa..."
:::::::::::seorg staff tu marah marah bos aku:::::::

_________________tetiba aku marah dlm hati dgn mereka mereka semua ni yang mengata bos aku>>>>>sebab aku kenal bos aku camana.....

Setelah seminggu di Tawau, maka aku balik semula ke LD,,,naik bas kul 7 mlam sampai di LD kul 9.00 malam..Bos aku yang susah payah datang jemput aku di terminal...>>tapi sebenarnya dia lebih risaukan dokumen dokumen penting dlm satu beg besar tu..bukan risau akupun...:p
kali ni aku jumpa bos,,aku rasa lain..kesianpun ada...rasa nak mengadu kat dia pasal apa org lain cakap tu pun ada...tapi bila aku fikir..untuk apa aku jadi penyampai??..sooo aku duduk di seat belakang ketanya...duduk diam diam...tapi dalam hati aku tgok dia dari belakang tu..ciannyer :( dieee

Sejak dari peristiwa di Tawau tu..macam ada angin perubahan dalam tolenrasi kami....
tak Lama kemudian,,,aku dapat tahu dia clash dengan c **** tu.....dan dalam masa yang sama 'hilang dari radar' dari GFnya yang lain...ntah kenapa..hanya dia jak tahu...

dan kamipun mula share hal peribadi..saling meluah..saling menasihati..saling memotivasi...sampai satu tahap kami share impian bersama nak MAJU..nak buat satu projek kilang...besar itu impian..meninggi langit!!>alhmdulillah tercapai walau utk seketika...syukur...
_______OPPSSSSS_________________________________________
TAPI kami tak dekleerrr apa apa yeeee....HANYA KAWAN.....dan kami tetap patuh etika kerja..*hingga saat ini, masih pegang >>>kena hormat majikan walau apapun*.....Kalau org faham itu etika kerja,,tauLah...kalau yang kabur tu..hahhhh ituLah yang MEMURAI....suka jaga tepi kain kafan orang... :p

Allah SWT telah menetapkan diaLah jodohku...yang kukira..benciku tahap atuk gaban...
Mungkin kerana sedikit demi sedikit kami mengenali hati budi masing masing....kami makin rapat
Ditambah lagi ramai yang mendoakan kami bertemu jodoh....

..Tulahhhhh..betapa MARABAHAYAnya kalau terlalu ramai mendoakan kita..boleh makbul tu!!....

_____daripada benci bertukar menjadi caring........
________daripada caring bertukar jadi loving.......uwahhhhhhhh tidakkkkkkkkkkkkkk..malu i uuuuu..

_______________tak keterlaluan jika aku katakan kami ni femes di kalangan yang lain______
_____disindirpun kira satu doa..didoakan cepat kawenpun..satu doa jugak..maka jadikkk!!______
_______betapa kuatnya DOA dan DIDOAKAN_______


Jadi sentiasaLah berdoa yang baik...doakan orang lain yang baik baik....
Dan kita sentiasalah berbuat baik....supaya orang lain doakan kita yang baik baik.....



 P/S     Jodoh ditangan Allah SWT
tak perlu risau
Jika ditakdirkan ada jodohmu
maka munculLah dia
walaupun nanti kelak anda tidak jangka
yang dia depan mata
ituLah orangnya
(^____^)


1 ulasan:

awangmbakridullah berkata...

awk da kenapa ok ker... apa cerita semua ini mmg begini ke org pompuan.